headline photo

COKLAT MATA HITAM KU.

Oct 8, 2010

assalamualaikum wbt..

bercerita pasal coklat, mata, hitam, aku..
COKLAT
hurm, ramai yang pasti suka kan, coklat sungguh sedap, manis, enak, berlemak, saper2 yang makan akan rasa keenakan nya...itulah coklat...mcm kehidupan gak, manis jer rase nyer, sedap, enak, berlemak, saper2 yang merasa hidupnya bererti, maka manislah hidup nya...xkira lah jika perkara itu pahit, pedih, panas, sakit or so what ever, ia tetap akan menjadi manis di akhirnya...jika kita perasan la...betul tak... boleh tak kalu aku kata, hidup lah macam coklat, asal nyer sangat pahit dari biji buah koko, di adun menjadi coklat yang sangat manis dan sedap...aci tak...huhu... hurm.... COKLAT...

MATA
hurm, mata...mata yang memandang lebuh berat dari bahu yang memikul.... sedih la tu kan...begitulah maksudnyer.... memainkan perasaan betulkan, walaupon xnampak jelas, namun perasaan telah mendahului dengan segala rasa, iaitu, sedih, pilu, simpati, dan sbgnya...itu lah, kita yang celik nih, macam2 kite lihat kat atas dunia nih... semuanya memainkan perasaan... kadang2 rasa nk nangis, marah, bengang, dan macam2 lagi... MATA telah memainkan segalanya.... mcm serangkap lagu nih "dari kerana mata, yang mempunyai kuasa..."huhu.... namun aku belum melihat dengan sepenuhnya lagi akan dunia ini, aku xtahu pulak akan mata korang smua lak...aku harap korang dh tgok smuanya dengan jelas...aku nih mcm katak dlm balang jer, nampak keadaan luar, tp xpenah merasa....MATA...

HITAM
hurm, member aku slalu kutuk2 aku hitam, haha...cani la kawan...ekeke..apepon aku xkesah, yang penting ber timing klau nak gurau senda tuh...jgn pkai hayun jer dak...klu pkai lancang mulut tuh, makne nyer, ade la si beliau itu tak berpuas hati....aku paham walaupon aku nih katak dlm balang....menghindari dari kejadian yang tidak di ingini..maklom a, sekali wachaa jer rangka aku nih, retak ratus ler nanti....huhu... namun itu peristiwa HITAM la...kadang2 aku terpikir, aku menitik jugak air mata, nak jer aku cakap, sorry r member, wa xreti r, wa xsengaja, wa mmg mcm nih, wa ingat, klau ade suatu hari utk lu, wa pasti balas balik ape yg lu bg kat wa...wa xlupa...ya betul wa xlupa....trm kasih der...HITAM kan..

AKU
huhu..aku dikala bosan teringat citer2 lamer, yang ak sendiri nk lupakanya..namun, ia tetap mcm COKLAT, mcm MATA, mcm HITAM, dan last skali mcm AKU....

aku doakan kepada sahabat handai aku, kenalan sepapat, sepuput, sebaris, moga2 korg smua suksess dalam kerjaya kalian...jika aku berjaya suatu hari nanti, doakan aku tidak akan melupakan kamu smua, dan jika aku tidak seberapa berjaya, doaku masih bersama kamu sekalian.... insyallah...

wassalam...

17 komeng:

Illyani Ismail said...

kan aku dah kata...
muka je ganas dalam hati ada taman permainan... hehehhe

fuad ko hutang pe dengan aku??? hahaha sayang ko lebih.... lebih dari kawan boleh?? hahahahha larikkkkk

(dalam aksi mengoda)

ScHaN ® said...

pergh.. power la.. mintak izin share dlm fesbuk.. wahaha..

inviman said...

yani:hutang aper lak nih...adeh la...ko jgn lari, tlg..jgn lari...okeh larik skng....(ak dh siap buat lakonan pengsan)

yus: wa cilok pale lu jd bogel lu nk...grrr.....

Anonymous said...

hye..im a new friend.... i juz walk into ur blog...hopefully u dun mind..hehe..:) its a nice entri..btw, chocolate is really nice n there is a fact that said chocolate can reduce our stress..In life, sometimes wat we see is not wat we thought.. 'dun compare our life with others,coz we dunno wat they have gone through' rite..(juz wanna share 1 of a nice n motivated quote i think wiv u..^_^)... n 1 more thing, hitam kat luar xpe, jgn hitam hati..^_^
anyway, have a nice day my friend..

inviman said...

tq for the comment...your English quit familiar to me, but there will be a lot of that english out there..

yeah you right, dont compare it, but we can make it as a example to get better in our life and so on...
hitam bukan warna, hitam juga bukan perasaan, hitam adalah nyata....fikir-fikirkan...sekain...*blink*

Anonymous said...

u r most welcome... familiar??...is it?...ya, there are a lot way of English to be express out there... perhaps its coincidentally ..:)

ya i agree with u bout that..make it example or guidelines to make a better life rite.. ^_^ wish u al d best in ur life..:)

inviman said...

maybe it coincidentally...

wish u also, all da best n have a great success in ur life... v(",)7

Anonymous said...

tq 4 d wish..^_^ hopefully i can walk in into ur blog again wiv new entri that come out wiv new idea..:) keep it up, blogger... c ya later...

inviman said...

actually im try to post somthing new, but i dunno how to start it with..

and...

thanks for the salam.... \o.0/

Anonymous said...

welcome..oh really... i wish u will get the new idea n makes more interesting into ur blog... y not u try to update wiv anything interesting story in ur life..or wat do u feel rite now, either, what u have seen juz now that can be share wiv everyone...quite interesting rite...coz 4 me, everyday, there will be at least once story or incident that will make us remember.. life is colourful..:)

inviman said...

haha, yeah you rit...
hurm today, not quit interesthing, but i have eat cendol at seksyen 16 shah alam, mengidam dh lamer, xde org nk teman..huhu...so i eat it alone...the funny thing is, i saw a car in front of me, then i realize that car is shaking, in my head, what are they doing, after a few minute, one girl came out, bought 4 cendol bowls, hahaha, they eating cendol inside the car....and thats make the car shaking....hahaha...maybe the cendol is so delicious, so they shake their body in there...hahaha..

Anonymous said...

hahahaha...really?? the car is shaking?..hahaa.. u nmpak x bp org kat dlm tu??..hehhe... btw, sedap ke cendol kat seksyen 16 tu?... oic..so u stay at s.alm iz it.. :) poor u, eat alone meh.. wheres ur frends or ur hsemate?.. didnt invite them to came along n accompany u??...

inviman said...

5 org, penuh sarat, smua sihat2....haha....friends? housemate?
haha...dulu ade, skrg mereka dh busy... sorg2 jer lah....otw beli tiket bas td, so singgah jap, alang2 org kata, ye dak...

Anonymous said...

hahaha... perhaps their having so much fun while eating cendol kot.. tu yg smapi the car shaking... hahahah.... oic, mereka bz ye.. owh, nak balik kg sudah??.. dah cuti ke?..balik mana?..

inviman said...

hoh~~!!! how do you know im going back to kg? hurm.... yeak balik kg, kelantanese, evryday is holidays to me...warghhh, syok nyer kalu itu betul2 berlaku....haha..:D

Anonymous said...

hoohoh..im guessing also..usually, peoples buying ticket is to goin back home kan..;so thas y i guess that u r goin back to ur hometown..hhuhu..:p waaahh!!! its really great if everyday is holiday..heehe.. haha..words 'if' tu leh wat kita ubah macam2 n berangan smapai x ingat dimana bumi dipijak..haha..bahayakn words if tu..haha..wat berangan lebih..:p ..if.. haha..

inviman said...

"if" haha, quit interesting....
if im a billionnaire, warghhh....