headline photo

keMERDEKAan

Aug 26, 2010

Assalamualaikum wbt.....
nak bercerita sikit pasal kemerdekaan,
PM kiter sudah marah beb, sbb xnaikkan bendera MALAYSIA kat kenderaan....
jap..ZzZzzzZZZzzzzZzZ.....jap nak rewind.....3...2...1...0...teetttttt~~!!!
"sbb x naikkan bendera MALAYSIA kat kenderaan"....
bangang kan klu baca ayat tersebut.....letak bendera kat kenderaan.....xmasuk akal langsung.....


maksud aku mcm nih....

baru2 nih, ak tgok la berita lepas berbuka puase bersama kawan2 serumah, pas buka tgok la berita kejap, pastu kuar lah isu pasal "SAMBUTAN utk HARI KEMERDEKAAN TAHUN ini MURAM"...ak tgok nih di TVSUKATAYANGCITERindon-yg-xd-pekdah-tu.....tettttt~~!!!!
dorg2 hot smua tu pon g la buat liputan pasal sambutan kemerdekaan kat BANDAR2 yg hiruk pikuk skit...aku xnak sebut kat mana...malas nk sebut....hahaha....okeh...pastukan....
bising lah para2 sakura hot TV tersebut dengan sambutan yg muram dr bandar yg xdisebut....bising pasal ape nih bang...pasal goreng pisang ker...ahaaakk~~!!!wakluuu...pasal sambutan kemerdekaan la....merapu sudah aku...haha...okeh...sambung balik citer tadi...aper yg dorang ambil kira dalam sambutan kemerdekaan tu di bandar2 tersebut....kriteria nyer adalah...jeng,...jeng...jeng.....

1- tentang pemasangan bendera di kenderaan seperti lori, kereta persendirian, teksi, motosikal, dan kapal terbang...eh..kapal terbang xmasok....sory2...

2- tentang pemasangan bendera kat bangunan seperti rumah kedai, bangunan kerajaan!!!!!!!!!!, kerajaan punya bangunan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, pastu rumah2 urut disekitarnyer....jap, rumah urut x kira gak yer..ahaakk~~!!...sory2, joking.....

3- tentang pemasangan bendera kat tepi jalan raya, highways, primer, tertier and sekunder semua lah....xterpasang.....jln denai leh pasang x bendera...ahakk~~!!!

ade 3 bende besar yg ditekan kan dlm berita tersebut.....yg ak heran nyer.....heran nih...sgt heran.....
cthnyer yer....

okeh mari kita kaji kenapa yer....

1- mungkin sbb dahulu bendera diberi percuma (selepas itu dibuang merata2)
2- mungkin sbb dorg pikir bukan masalah mreka pon, xyah la nk susah2 pikir (kerana dorg dah lahir dlm kemerdekaan, goment la buat, kamik join jerh)
3- mungkin sbb pembaziran jika guna duit syarikat sendiri,(mengharapkan free gift dr goment)
4- mungkin sbb  xde mase utk melakukan perkara2 begini(spai masa, night club..yeah joget merdeka lagu sudirman)
5- mungkin sbb bosan dengan sikapmu(siapa tu, tepok dram, main gitar)lagi best....

hahahhaa......betol tak, dan mungkin ade byk lg sebab2 nyer kan.....

dulu byk bendera diberi percuma, pastu byk la jatuh kat jalan raya, dlm longkang, dsb.....sbb tu dikurangkan utk diberi percuma, wat blanjer di luar negara lagi bagos dr membazir dlm negara...opssss~~!!!!

dulu bila dgr nk dekat bulan ogos jer, byk cerita2, dokumentari2 ttg bgmn kita nk mencapai kemerdekaan...skrg, citer si capek, upik dan laura, ape lagi...ak xtgok, yg tau pon sbb iklan 99 kali sehari at tv tu, lebih pon xtau...hah, tu jer la budak2 umur belasan belajar skunk, si capek, adegan bercinta, bergaduh, berebut syarikat, ape lagi, kat iklan aku nampak tu jer....korg tambah la nt yer....haha...so, mcmn nk tarik perhatian mreka2 nih....tu lah, tepok drum, main gitar....dumb kacheng~~!!... pastu nk gebang kita xpasang bendera kat TV, xde semangat kemerdekaan.....ape nyer TV da....paham2 sdr la yer...xpaham, buat2 paham gak....hahahajaa~~

dulu byk sykt nk sponsor sbb takutkan pemerintah pada zaman tersebut, "kalo ko xbuat, aku jahanamkan sykrt ko" bih kurang camtu lah garang nyer pemerintah itu, dia berfikiran jauh, tp terlalu jauh xleh gak, tertinggal agama, susah gak kan...huhu~~!!! pemerintah skunk, caner yer adik kakak abang emak bapak, berak atas kepala pon, wat dont know jer kan...betol x....so pilihlah jalan yg lurus...jgn timbang2....smua org xsame berat...klu lurus, smua menuju ke puncak yg sama....xkira berat or  kurus, smua dpt sampai...haha..~!!!!o0o hot2.....slow2 skit...okeh2...

dulu smua org ade mase utk buat perkara2 mcm nih, sbb mereka merasai saat2 pasca merdeka tuh...mcm ak nih, generasi baru, millenium la katakan, xmerasa....pon...tau....jd xsmua yg menghayati ttg ape itu perasaan kemerdekaan...mcm lagu arwah cikgu naim "APO ERTI KEMERDEKAAN"...so, ade byk yg berfikir mcm nih, cth jer yerh, "ahh, yg nk sebok2 g gantung bendera wat per, tunggu 31, g club, kita sambut r...baru syok beb..hahha" ...hurm..caner korg raser.....okeh, again, tepok drum, main gitar...dumb kacheng~~!!!

dulu sikap smua org, saling bantu mbantu, tp sekarang, aku bosan dengan sikap mu, aku rasa kau buang masa,(superman) ..knp?, omong2 kosong jer pak, xkira la pak nih org kapak atau orang nya kotak, ckp bg serupa bikin la pak....malu pak, kami smua malu pak...."igt ya, dikiri kanan kita ade malaikat, ditulis aper yg kita lakukan setiap detik & saat tanpa gagal" ...moral, jgn jd pemimpin jauh, tido, yg nih apo xtau lg...xnampak sgt lg...hots again..uuuu....

bagi aku sebuah kemerdekaan adalah sebuah hadiah yg tidak akan pernah habes utk dinikmati oleh setiap rakyat di MALAYSIA....

oleh itu marilah kita bersama2 menyemarakkan lagi semangat kemerdekaan...

MERDEKA!!!!  MERDEKA!!!!!  MERDEKA!!!!!!.....

6 komeng:

Putera Katak said...

hurm...dalam maksud tuan hamba....
semua saya setuju.....
kenapa nak menteri nak pertikaikan kemuramam sambutan merdeka???
adakah salah rakyat sendiri???
rasanya tak....negara kita bru merdeka 53 tahun....tp perasaan tu dah hilang dah...rakyat tak hargai perasaan tu..sebab apa???tepuk drum.petik gitar..situp seruling..dgr la bunyi ny amcm mane...
jgn menuding jari la betul tak tuan hamba??
apa gunya kerajaan..untuk membimbing...kalau betul bimbingannya...sampai bila2 la semangat tu akan ada...kalau salah..mcm ni lah jadinya....
mintak maaf la kat tuan hamba golongan2 milenium yang tak merasa erti kemerdekaan...
tp saya mmg sedih...
diharapkan kemerdekaan kita ni akan berkekalan hendaknya...dan sehingga anak2 cucu2 kita dapat merasa erti kemerdekaan ini..
MERDEKA!!!!!!!!!!!MERDEKA!!!!!MERDEKA!!!!!!!!!!

inviman said...

yeah saudara....sbb tu ler ak rasa knp kite meka mite nih xd semangat skrg....sbb, they do it for their own benefit.....so sad but true....ak xkate smua mcm tu, tp ramai la camtu, xkira la mana2 org timbang kati, linkungan, kepungan...smua ade org2 camni....we have to change it....but how? that the Q...

oakleyses said...

oakley sunglasses, ray ban sunglasses, ugg boots, polo ralph lauren, chanel handbags, uggs on sale, nike free run, tory burch outlet, jordan shoes, gucci handbags, tiffany and co, nike air max, christian louboutin outlet, longchamp outlet, christian louboutin uk, louboutin pas cher, longchamp outlet, oakley sunglasses wholesale, ray ban sunglasses, nike free, michael kors pas cher, tiffany jewelry, nike air max, polo ralph lauren outlet online, longchamp pas cher, jordan pas cher, christian louboutin shoes, polo outlet, louis vuitton outlet, replica watches, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, prada outlet, nike outlet, sac longchamp pas cher, kate spade outlet, louis vuitton, longchamp outlet, air max, ray ban sunglasses, nike roshe, ugg boots, prada handbags, louis vuitton, replica watches, burberry pas cher, louis vuitton outlet, christian louboutin

oakleyses said...

michael kors outlet online, kate spade, michael kors outlet online, lululemon canada, guess pas cher, true religion outlet, true religion outlet, north face, coach purses, abercrombie and fitch uk, michael kors outlet online, ray ban pas cher, sac hermes, nike air max uk, replica handbags, nike air force, nike tn, hogan outlet, burberry handbags, michael kors outlet, mulberry uk, coach outlet, converse pas cher, oakley pas cher, michael kors outlet, nike air max uk, timberland pas cher, michael kors outlet, vans pas cher, michael kors, michael kors, north face uk, burberry outlet, coach outlet store online, true religion outlet, uggs outlet, ralph lauren uk, nike free uk, polo lacoste, true religion jeans, hollister pas cher, ray ban uk, michael kors outlet online, uggs outlet, hollister uk, new balance, nike air max, sac vanessa bruno

oakleyses said...

vans outlet, ghd hair, iphone 5s cases, ralph lauren, asics running shoes, instyler, beats by dre, iphone 6 plus cases, babyliss, hollister, baseball bats, p90x workout, timberland boots, hollister clothing, nike trainers uk, abercrombie and fitch, valentino shoes, north face outlet, chi flat iron, ferragamo shoes, new balance shoes, ipad cases, oakley, nike huaraches, mont blanc pens, insanity workout, soccer shoes, north face outlet, nike air max, giuseppe zanotti outlet, mac cosmetics, iphone 6s cases, longchamp uk, bottega veneta, jimmy choo outlet, iphone cases, louboutin, mcm handbags, nike roshe run, nfl jerseys, wedding dresses, herve leger, reebok outlet, s6 case, iphone 6 cases, celine handbags, lululemon, hermes belt, soccer jerseys

oakleyses said...

replica watches, moncler outlet, moncler, pandora charms, supra shoes, moncler, pandora uk, coach outlet, canada goose outlet, montre pas cher, moncler, hollister, ugg, wedding dresses, converse outlet, converse, louis vuitton, canada goose, moncler outlet, canada goose outlet, ugg,uggs,uggs canada, louis vuitton, ray ban, pandora jewelry, doudoune moncler, karen millen uk, moncler, louis vuitton, juicy couture outlet, canada goose outlet, canada goose, canada goose uk, vans, links of london, thomas sabo, ugg pas cher, ugg,ugg australia,ugg italia, canada goose, swarovski, toms shoes, barbour uk, barbour, louis vuitton, gucci, canada goose jackets, marc jacobs, pandora jewelry, moncler uk, louis vuitton, lancel, nike air max, swarovski crystal